tisdag 13 september 2011

Pannkakor

Har gjort pannkakor för första gången! Ja, sen jag blev glutenfri då vill säga. Har väl bara inte blivit av innan. Vi äter det annars ofta en gång i veckan. Men nu bestämde jag mig alltså för att chansa och se hur det skulle gå...
Googlade på recept och körde efter första bästa (länk). Var inte så stor sats, så jag tänkte om det skiter sig kan jag alltid göra vanliga pannkakor åt lillan. Men det behövdes inte. De blev riktigt bra. Smeten kändes som vanlig smet. Pannkakorna såg till en början väldigt gula ut. Men de smakade ungefär som vanligt :)
Tindras kommentar: "De smakar lite annorlunda, men lika gott."
Så vi är helt klart nöjda med det receptet. Lär bli mer pannkakor av det!

2 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Äter T också glutenfritt? Eller gör du annan mat åt henne ibland också? :)

Unknown sa...

svar: de säger att jag ska ta 2000 nu och höja sen