torsdag 1 september 2011

Det här med skolskjuts...

Åh, jag blir så less att det aldrig kan funka från början! Vilken tur att jag ringde taxi för att avboka skjutsen hem imorgon, och sen även lite mer till veckan. Fick höra då att hon inte hade någon hämtningstid imorgon bitti. Ingen skjuts till skolan, men skjuts från skolan hade hon! Hur har de tänkt där?! Att hon ska gå 1,5 mil till skolan eller att jag ska köra? Eller att hon ska vara hos sin pappa en natt enbart? För hem från skolan skulle hon ju hit. Riktigt klantigt.
Sen måste ju skolan ha skickat fel info eller om kommunen bara gissat vilken grupp hon går i, för det är omkastat dagar så att hon ena dagen får åka hem en timme innan hon slutar och andra dagen 2 timmar efter hon slutat.

...Vart uppringd av kommunen nu, det gick väldigt fort! Men, taxi hade ju kanske inte riktigt rätt information då kvinnan som ringde jobbade med färdtjänst. Så bara att vänta vidare då. 3 dagar har de på sig sa hon när det kommer något från kundtjänst, så det kan dröja.
Och oavsett misstaget från taxi så borde ju kundtjänsten på kommunen ha lett mig rätt när jag sa vad ärendet gällde! Har aldrig vart så irriterad över ett nr till hela kommunen. Det här visar ju bara att det verkligen inte fungerar!

Dock gick det lösa med taxi, så Tindra tar sig till skolan imorgon ändå :)

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Trist när det krånglar :( . Tur dom fixade till det i alla fall :)