fredag 9 september 2011

Grubblerier och funderingar

Idag hade vi första basgruppsträffen. Oj, vilket slit det var med vissa uppgifter. Mycket information som vi inte fått och svårt att greppa och hålla ordning på alla olika formler, tycker jag. Hade egentligen tänkt sätta mig direkt efter lunch och kika lite själv. Men min stackars hjärna var helt mosig av all matte, så det fick bli en promenad istället! Ska väl sätta mig nu en liten stund innan S kommer hem. (Sitter hos henne och slöar allt mest.)

Har funderat en del de senaste dagarna... På diverse saker, inget jag tänkte gå in på här. Men det jag tänkte dela med mig av var förvirringen. Det är ju otroligt förvirrande när man inte ens kan hålla med sig själv. Jag kan t.ex. tänka "Åh, jag tycker inte om att ha det såhär". Men sen när jag tänker lite mer, så har jag förvisso fortfarande kvar den tanken. Men parallellt med den, så kan jag samtidigt tänka att jag faktiskt inte vill att det ska vara så som alternativet är heller! Lite knivig sits alltså. När allt bara kan va svart eller vitt. Och man varken vill ha svart eller vitt. Hur gör man då? Jag löser det genom att försöka tänka positivt. "Du ville ju inte ha svart, så var glad över det!" :D

Kanske var det matten som fick hjärnan att gå igång och få ner allt det där nu. Who knows...

1 kommentar:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Usch och fy, matematik är inte min grej :S