torsdag 22 september 2011

Hos dietisten...

Var ett intressant och givande möte med dietisten. Hon hade även en elev där som också bidrog en del. Till en början ville hon veta mer om mina problem och hur jag fick "diagnosen". Enligt henne så kunde man inte alls fastställa en diagnos säkert utan att göra en gastroskopi, så hon tyckte det var lite konstigt att jag inte fått någon sådan remiss. Inte så konstigt med tanke på hur de ständigt nekat remiss som faktiskt skickats, för att det ska göras mer prover. Och visar proverna något så är det väl så? Varför slösa mer pengar på att kolla upp det då?
Lite irriterad blir man ju. Varför har inte läkarna sagt något?! Har träffat 2 läkare, en som gav mig beskedet, som om det redan vore glasklart. Och en som skickade remissen till dietisten. Så långt var det okej tyckte jag. Men när dietisten säger en annan sak och verkar så väldans säker på sin sak så blir man ju lite nojjig.
Dilemma: 1. jag vill inte äta glutenfritt (tänk om jag inte är glutenintolerant trots allt?!). 2. jag vill inte få en slang nerkörd i halsen.
What to do?

2 kommentarer:

Anonym sa...

har gjort gastro många ggr man får lugnande om man ber om de och de, det går fort bättre att kolla upp de en gång så slipper du göra de igen så slipper du också gå och fundera om de verkligen är så

malle sa...

Okej, tack! Ska ringa vc i veckan och höra lite :)
Det jobbigaste blir ju magontet när jag börjar äta gluten igen om det nu är det. (Måste ätas under 3 v innan gastro.)