torsdag 8 september 2011

Pendla :S

Jag har nog inte vart riktigt ärlig, kanske framförallt mot mig själv, om hur drygt det är att pendla. Nu har jag snart åkt fram och tillbaka en vecka, redan efter 2 dagar var jag dödligt less. Busstiderna har justerats en del, till det sämre. Vilket gör att bussar nästan alltid är överfulla. Nån gång har folk fördelats över till en annan buss. Nån gång har folk fått stå :O (eller sitta på golvet/trappen etc.) Dessutom måste jag numer alltid vara på skolan minst en timme innan vi börjar. Något drygt må jag säga.

Blir iaf att åka in imorgon igen. Men slipper åka hem igen, tack vare S. Vi ska ut på fredag va tanken och på lördag ska vi göra stan innan vi ska på filmkväll. Sen nattjobb för mig, på lördag alltså. Så från tom helg så vart det väldigt fullt ös! :)

Sitter på bussen nu och lär vara hemma nån gång vid 19. Då blir det nog mest bara att packa och göra i ordning inför helgen. Gäller att hushålla med packning när jag ska släpa runt på den en del också.. Samtidigt som jag måste ha finskor (för jag går ju inte ut i sneakers!) och annat med.

Inga kommentarer: