onsdag 14 juli 2010

26 år

Gick just in och sa godnatt till mamma.
"Tänk om en timme är du 26 år" sa hon.
"Ja, känns det konstigt?" svarade jag.
"Ja, du närmar dig ju 30."
"Ja.. och tänk då vad du börjar närma dig!"
Hon får väl titta på lilla S istället och känna sig purung ;)

Dagen såg inte alls ut att bli som planerat. Himlen bara morrade grått åt mig. I tysthet förstås. Så jag gjorde tårtbottnar. Tre stycken blev det, eftersom jag råkade göra första utan bakpulver..
Sen började det plötsligt spöregna. För att bara minuterna senare bli strålande sol! Så då drog jag och kusinerna ner till havet, som planerat :) Va dock väldigt blåsigt där idag, så det var väl ingen höjdare direkt. Åkte hem till moster efter nån timme. Vindstilla därinne på gården.
Fick mat sen igen. Grekiskt, med massa gott: grillad fläskfilé, grönsaker och halloumi; tzatziki, sallad och ugnsstekt färskpotatis.
Jag och I körde även lite norsk karaoke, men gick lite dåligt då vi inte hade så bra/känd/lättsjungd :P

Gjorde iordning tårtorna sen när jag kom hem till mamma igen. Massa jordgubbar på och i :) Gott! Fast de på kommer ju dit först imorgon. Så nu ser jag mest fram emot att få äta den... :) Hihi

Inga kommentarer: