fredag 16 juli 2010

Födelsedagen

Då var man 1 år äldre... Dagen såg väl ut ungefär som vanligt :) Vaknade först till av att husvagnen skakade lite då mamma väckte tjejerna. (Vi sover ju där, tjejerna för att det är kul och jag för att det är svalare där, går inte sova i huset.) Sen kom de in och sjöng. Mamma med en frukostbricka, T med en blomma hon köpt och S med ett paket från dem. Fick en bok av Martina Haag, men jag har ju alla dem :P Så mamma fick ta den själv istället så ska jag få köpa någon annan. Sen fick jag ju även fixat bilen av dem och av pappa i present. Nya skärmkanter, utan rost! :)
Gjorde klart tårtorna och så fick tjejerna göra chokladbollar, eftersom jag lovat T att hon skulle få det. Även grannflickan fick hjälpa till :)
På eftermiddagen fikade vi ute, i vanlig ordning. På 26 år nu har det regnat 2 ggr den 15:e juli :) Inte illa! Fick ett fint tårtfat av moster m. fam. pengar av mormor, morfar & morbror och en tålig blomma av systrarnas farmor och farfar :) Med en riktigt snygg kruka! Ska bara göra plats för den i något fönster.

Kom hem igårkväll. Och nu har vi ju vart borta i stort sett hela tiden som jag haft T. Så hemmet håller på att förfalla lite :P Började packa upp igår, men det var ju såå mycket. Även de från rummet som vi tömde ut i måndags. Så det är kartonger, väskor och kassar lite överallt. Plus att badrummet är tömt, eftersom de kanske ska byta varmvattenberedaren där. Eller den ska bytas, frågan är bara när. Ska haffa dem och fråga om jag ser någon här ute.

Nyss hemkommen från gymmet nu. Körde lite extra hårt eftersom jag inte tränat på länge. Sen blir det förhoppningsvis en till vända dit lite senare, med J :) Är så härligt att träna nu på sommaren, nästan tomt i gymmet. Omklädningsrummet får jag oftast ha för mig själv. Bara det kunde vara svalare därinne så vore det perfekt!

Ska se nu om jag hinner ta mig iväg till stan och hitta något för födelsedagspengarna!

Inga kommentarer: