måndag 5 juli 2010

"Mamma, jag börjar trivas här"

Nu sitter T här och myser på hotellet med pistagenötter och pepsi.
Själv sitter man även med ett glas (läs: plastmugg) vitt.
Innan gick vi till pizzerian här brevid, köpte med oss pizza och satt här utanför och åt :)
Bilden tog jag precis efter att Tindra sagt som det står i rubriken ("Mamma, jag börjar trivas här. Jag vet vad det betyder.")



Dagen har spenderats på Storsjöbadet. Vi åkte först till Lövstabadet, men det såg och kändes lite för kallt för att bada utomhus enbart idag. Så vi for till inomhusbadet istället. Där var vi i 4-5 timmar. Jag blev less långt innan :P Och för Tindras del hade vi nog kunnat vara där några timmar till. Var mest inne, men ute i kanske 1-1,5 timme i poolen man kan simma ut till :)
Tog en glasspaus utomhus med i solen.
På vägen från badet gick vi in på Lidl. Har aldrig vart där förr. Hittade ett par sandaler till Tindra, på halva priset (som redan va lågt innan). Och så köpte vi nötterna till myset ikväll.
Sen drog vi en vända runt Lillänge shoppingcentrum. Tindra ville in på Djurmagasinet, så vi kikade på alla djuren där. Fiskar, några reptiler och fåglar. Sen ville hon gå vidare och kika i andra affärer. Och när man är på semester måste man ju få lite som man vill :) Så vi gick en vända på Rusta och sen in på Systemet :P Köpte en liiiten vinflaska till ikväll.

1 kommentar:

Madde sa...

Så mysigt med semester :-) . Förstår att ni njuter. Gott med vin också :D