söndag 4 juli 2010

I Östersund

Åkte lite senare än planerat, kring 7:15 imorse. Stannade för frukost i Lycksele kring 9-10, mackor, muffins, kräm och kaffe :)
När vi väl kom fram åkte vi först till hotellet, med hjälp av gps'en för jag hade ju ingen aning om vars det var. Sen vidare till Frösö Zoo. Trodde det skulle vara mycket folk, eftersom det är helg, men det var inte många alls där :) Så nu har Tindra fått se både lejon och tigrar (och massa annat), så vi slipper åka till Afrika eller Asien :P De hade även ett ganska stort tivoli inne på området, men alla karuseller var i stort sett samma. Fjantiga saker, så jag lyckades övertyga T om att det inte var värt att åka, hon sa själv att hon ville åka något snabbt. Alla där såg riktigt sega ut, och typ standardkaruseller, som bara går sakta, runt runt...
Vi såg däremot inga giraffer, som det står på hemsidan att de ska ha.
Däremot såg vi en överkåt guanaco, som skrikande försökte ge sig på både en och två andra. Utan större lycka dock. Fick förklara för T att jag trodde att den skrikande ville göra barn :P

Tillbaka till hotellet en sväng och sen iväg för att hitta någonstans att äta. Slutade med att vi for tillbaka till hotellet för att T tyckte vi skulle äta på Max. Kollade upp gatan, la in på gps'en och for iväg. Sen hängde den sig och påstod att det skulle ta 6 timmar att köra dit. Så den var inte mycket att ha. Men jag hittade till slut ändå. Lite känsla bara :)
Och till hotellet mindes jag vägen. Tack och lov! Sen får vi se hur det går. Ska även se om jag kan få till den där så den funkar igen.

1 kommentar:

Madde sa...

Låter som ni haft en riktigt bra dag :-D