tisdag 13 juli 2010

Havet :)

Bestämde mig igår för att idag så skulle jag åka ut till havet. Till stranden "hemma", dit man alltid cyklade som barn under sommaren :) Det är den mindre av stränderna härikring, så rimligtvis varmare vatten där. Och, antagligen, eftersom det regnade och var mulet hela förmiddagen, så var det ingen där. Jag kom alltså till stranden vid 15 och var helt ensam! Så skönt att bara sitta där i solen med en bok. (Kom några senare, men bara en stund innan de gick igen.) Riktigt härligt faktiskt! Satt där i 2 timmar innan jag samlade mod att gå ut i vattnet. Det var riktigt kallt! Men jag doppade mig iaf två gånger :)

Sen klädde jag på mig och åkte vidare. Körde förbi vårt gamla hem. Ser helt annorlunda ut där nu då de avverkat hela den stora skog som var mellan vårt och grannhuset. Fult!
Och så ner till moster. Mamma hade tyckt att jag skulle höra om en kusin ville följa till havet, "men hon jobbar säkert och är nog inte hemma" trodde jag. Det var hon :P Men vi bestämde iaf att fara ner imorgon om det är fint då, jag och två av kusinerna :) Hoppas på sol bara så vi får ligga där och få lite mer färg! Och hoppas på samma vind som idag så inte vattnet blåser ut och blir ännu kallare.
Var iaf riktigt trevligt där, som alltid :) Och så fick jag god mat, som vanligt! Sen en plump på det, som jag förlorade, även det i vanlig ordning.. Men men, det är ju kul att spela ändå!
Farmodern, som jag inte träffat på jag vet inte hur många år, var där med :)

Nu ska jag väl försöka börja göra kväll så jag orkar mig upp imorgon. Måste ju baka nå sockerkakor till tårtorna!

Inga kommentarer: