måndag 7 februari 2011

Fingerad våldtäkt?

Läst på lite mer inför seminariet på torsdag nu. Ena rättsfallet upprörde mig något måste jag säga. Tjejen betedde sig riktigt slampigt imho, ljög om sin ålder och festade med sin mor (enligt vittnen). Och att då sen gå till mamman och berätta att hon blivit våldtagen av en av dem hon ljugit om åldern för... Tycker bara det var bra gjort av HD att sänka straffet till "sexuellt utnyttjande" istället för "våldtäkt". Men att den tjejen skulle få skadestånd ogillas skarpt! Lätt sätt att tjäna lite pengar...

2 kommentarer:

Unknown sa...

svar: nu verkar de som att nästan ingen reagerat på de men jag gör de och för MEJ känns de viktigt

Madde sa...

Jag vet inte men jag tycker aldrig våldtäkt är okej, oavsett om man ljugit om åldern eller inte. Ingen vet ju vad den flickan varit med om innan. Jag tänker när en mamma festar med sitt barn säger det en hel del om uppväxten också.