lördag 19 februari 2011

Mitt bloggnamn

"Meningen bakom mitt bloggnamn" står det, men vad är det för dum fråga? Meningen bakom mitt, liksom förmodligen alla andras bloggnamn, är ju självklart att det är jag. Vad annars? Det är meningen bakom det, jag använder det för att det är jag.

Men istället kan jag ju berätta bakgrunden till det och hur det kom sig att det blev jag. Det var nån gång i slutet på högstadiet. Hade en kompis utanför Norrköping som jag surrade massor med över internet. Han brukade roa sig/oss med att byta namn på mig. "Malle" blev t.ex. "Malte" och sedan "Maltazar". Det är bara ett av de omkring 20 varianter han kom upp med, men det var den som fastnade. Jag gillade det :) Så det är vad jag kallar mig själv på olika internetsidor också, då "malle" oftast redan är upptaget. Så sen 99-00 då E kom upp med det så har jag antänt mig av det :) (Hm, kom upp med det förresten.... så säger man väl inte på svenska? Men men, finns ingen bättre svensk motsvarighet till uttrycket så det får stå.)

Inga kommentarer: