onsdag 2 februari 2011

Hullerombuller

Körde till uni i dimman idag. Nästan hela vägen, inte det lättaste, eller roligaste. Speciellt inte med väldigt liten tidsmarginal. Kom någon minut sen till föreläsningen. Väldigt intressant faktiskt :) Om konkurrens inom straffrätten.

Efter det gick jag till JF-rummet på lunch och även möte med Juridiska rådgivningsgruppen. Vart ett kort möte, då det inte kommit in något nytt. Men ska se till att ta mig dit fler gånger :) Kan va kul! Det är precis vad det låter som, en juridisk rådgivningsgrupp alltså. Juriststudenter som ger andra studenter råd.

Sen for jag till stan för att träffa kusinen. Men en stund därefter bestämdes att vi skulle ta en fika på uni istället. Så jag hittade en häftig mössa till T innan jag drog tillbaka till uni igen. Fikade, surrade en hel del :)

Och så blev det en liten shoppingtur på Mariedal med S. Hittade lite grejer till T på BH med. Scrapbooking-set som va kraftigt nedsatt och några glitterpennor. Och så en termos till mig själv. Min nya läcker ju, så jag hoppas denna ska hålla tätt! Fick även med en gullig liten påse till den :)
Sen hittade vi lite tyger på Olssons också. Eller S hittade många :P Jag två. En liten stump stretchig, randig trikå som jag tänkte fixa midjan till ett par jeans med. Knapphålet håller på att krypa iväg på dem. Så tänkte klippa bort den biten och sätta "mudd" där istället. Eller, möjligen kanske be min mor lösa det åt mig... ;) Litar inte riktigt på mina sy-talanger.
Blev ett tyg till att sy någon slags underklänning av också. För eventuellt framtida lajv eller dylikt.

Kom hem för inte så länge sen. Åt middag med S på Eastern Palace och lyckades att inte bli dålig i magen denna gång! Skippade allt friterat, för säkerhets skull. Bortsett från att jag inte kunde motstå att köpa en dessert med friterad banan.. :) Och sen blev det att stressa till Kvinnojouren dit vi skulle med skolan. Höll inte på att hitta riktigt först. Intressant var det med :)



Inga kommentarer: