söndag 6 februari 2011

Skallrande fönster

Åh, vad less jag blir! Det är alltså grannen bredvid som spelat så fönstren skallrat och lampan slagit mot fönsterglaset här hemma. Han var verkligen den sista jag skulle gissat på. En singel karl i medelåldern, som verkligen inte ser ut att vara någon partymänniska... (Snarare soffliggar-kroppen där...)
Ringde polisen ett par ggr då det var som värst, men eftersom jag inte kunde lokalisera oljudet kunde de inget göra. Sen när jag väl fick idén om att gå ut på altanen för att se om någon var ute och rökte eller så, då såg och hörde jag ju direkt varifrån det kom. Men då var det inte såpass högt längre att det var så fruktansvärt störande. Surt. Satt där i soffan och önskade att de skulle brassa på lite mer... :P Men nu vet jag ju iaf vem det var, så ska ta ett snack med föreningen om det så fort jag får möjlighet. Fest och leva om är väl en sak, men inte fan ska rutorna hos grannen skallra, då har det gått för långt.
...Sen minns jag i somras/höstas någon gång. Då var det någon som dunkade på rejält. Tyckte mig höra då att det kom från bredvid. Speciellt då eftersom jag mötte ett par andra grannar ute, som inte hade hört något alls. Så det måste ju ha varit bredvid mig då. Ringde på och frågade, men nä inte var det han inte.... Men efter ikväll (och inatt) börjar man ju undra ändå.

Tindra kunde då somna iaf. In till hennes rum hördes inget :) Så det var ju tur det. Annars hade jag nog undersökt saken vidare direkt, så man fått hit polisen. En liten del av mig hoppas fortfarande på att de ska öka volymen så jag kan ringa igen.... :P

2 kommentarer:

Madde sa...

Fy va tråkigt med folk som beter sig så där :( .

Fint du gjort på sidan förresten :)

malle sa...

Mm, verkligen.

Tack! :) Har bara använt en färdig mall :P Snabbt och enkelt!