måndag 28 februari 2011

Jag har dödat...

Första gången faktiskt. En hare sprang över vägen strax innan jag kom till min mor ikväll. Jag såg den ju några hundra meter fram. Men efter den sprungit över en gång så sprang den över en gång till. Och sen sprang den i stora cirklar runt, runt, över hela vägen. "Hoppas den hinner förbi, hoppas den hinner förbi.." tänkte jag medan jag saktade farten så mycket jag vågade. (Att pallnita var inget alternativ, för då skulle jag ha snurrat runt jag med.)
KLONK! lät det.
:(
Fast egentligen säger man väl inte att jag dödat, utan kört på den. Men haren är ju lika död för det :S

Nu är jag hemma iaf, sen en liten stund tillbaka. Pappa hjälpte mig bära in alla tunga saker (byråerna) tack och lov. Min rygg ville dö efter jag burit dem över till kundvagnen och sen till bilen. Hittade även ett par böcker på bokrean sen när vi gick igenom Birsta City. Får se om jag slänger upp bilder när allt är uppe... Eller ja, framförallt på bad- och sovrummet då. Ska ju bara lyckas bygga ihop skiten först! :P
Vet inte hur mycket jag spenderat riktigt, men kontot är då tömt! Vet inte vad som hände där?

2 kommentarer:

Madde sa...

Usch fy va läskigt :S . Själv har jag inte kört ihjäl något djur. Men däremot så körde jag över en död ekorre en gång SÅ vidrigt.

malle sa...

Mm.. verkligen.. Det har jag kanske gjort nån gång med, bara kört över nåt redan dött.. Igår vart jag ju helt skakis efter det där :S