lördag 24 maj 2008

Bättre.

Känns bättre i magen nu. Men fyfan vad hemskt det var innan. Magen och huvudet också. Och på det en trött och grinig Tindra som inte alls var kissnödig, tyckte hon. Hon somnade i soffan strax innan 20. 3 gånger försökte jag ta upp henne på toan innan det lyckades. Hon skrek och grät och sprattlade. Tills jag frågade om hon ville ha en godis, vilket hon såklart ville. "Ok, sätt dig på toan och försök kissa då så ska jag hämta en." Hon hann knappt sätta sig innan det kom. "Jamen jag behövde inte ändå." Undra var hon fått den där tjurigheten ifrån? :P
Efter mutan blev det bättre iaf. La henne utan problem. Efter en stund frågade jag om vi var vänner nu. "Du får väl tycka det om du vill. Jag tycker då det iallafall." svarade hon, gullungen.
Och nu sover hon i sin säng. Äntligen. Hon hann sova i nästan en timme innan hon hamnade rätt.

Det där med hunden verkar bättre också. Vi var ju som sagt ute på gården i afton. Det var grannarna med. Så jag passade på att fråga om Lady och de sa båda två att det vart mycket bättre sista veckan. Då var hon ju med Alice några dagar också, en vecka blir det väl.. Men även sista dagarna sa de att hon vart lugnare. Skällt till nån gång sådär, men det är ju ingen fara tyckte hon. Så. Jag hoppas det fortsätter.
Vi har utökat från askar/burkar med godis till en sån godistärning. Den förstår hon inte alls. Men hon får väl jobba lite ändå. Antar jag. Och på något vis verkar det ju funka iaf.

Inga kommentarer: