torsdag 22 maj 2008

Varför?

Varför jag bloggar nu kan man ju fråga sig. Kanske för att sympatisera med Berta som skramlar i telefonen med sin disk. Och för att dementera påståenden om att jag är dålig på att blogga! Som sagt: ska skärpa mig.

Nu är jag sådär riktigt sjukt trött igen.. Som man kan bli efter en (tre) lång (a) jobbdagar. Underlättar väl inte att det är dubbla pass igen imorn. Men det behövs så väl, självvalt också. Så jag får allt skylla mig själv, och det gör jag så gärna när vi åtminstone har några hundra över nästa månad. Jäkla skit att CSN ska komma i förskott, när lön kommer i efterskott.. Då kör det ihop sig med månader som denna då jag inte kunnat jobba annat än kväll och varannan helg.
Har bett om mer dag till nästa schema, då jag har sommarlov! Första gången på 5 år :P

Nu sitter jag mest och stressar upp mig. För att jag inte sover. Det skrämmer mig. Och inte blir det lättare att göra något åt det, då jag stressar upp mig över det. Blir som en ond cirkel. Svårt att bryta då jag bara tänker på det mer. Och för lite sömn under en längre period kan utlösa en mani. Har aldrig hänt mig. Men det kan jag ju inte veta för det. Hade aldrig varit manisk före Marie dog heller. Det tror jag spelade in rätt mycket.
Inte för att det känns som att det finns någon som helst anledning nu. Men den där sömnen kanske har en gräns? Och håller jag mig uppe för länge för många gånger så kanske. Skrämmande...

Inga kommentarer: