onsdag 14 maj 2008

Kommentar

"skaffa en dagmatte det är billigare än att köpa ett antiskäll halsband eller börja motionera din hund innan du lämnar henne och träna mentaltränong . En hund som beter sig så där är ofta rastlös och understimulerad . Det är inte hundens fel utan ditt som ägare!! Kolla Cesars program så lär du dig nåt!"
skrev en anomym på förra inlägget. Det var ju bra att en så ärlig och trovärdig källa kommer med något så bidragande.

Självklart så går jag upp, äter frukost och låser in hunden.. Självklart.. eller hur... Gahh, ursäkta mig, men hur dum får man bli?! Skulle vara intressant att veta vem det är som har sådan information om mig. Och vartifrån den kommer.
Sen har jag aldrig sagt vems fel det är. Men med tanke på det jag skrev tidigare, om hur länge jag haft hunden så är det knappast mitt fel! Och det står jag helt och fullt fast vid. Snarare är det väl min förtjänst att hon då inte skäller varje gång hon blir ensam hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla lilla gumman du har missuppfattat allt jag skrev . Detta var inget påhopp . Men om en hund får springa av sig en timma innan du ska iväg så blir hon lugnare eller om du bara låter hon få springa av sig i 40 minuter sen tränat mentalträning med henne resten av 20 minuterna så ska du se vilken skillnad det blir på henne . En hund som har ett sånt beteende du skriver om är understimulerad hund så det är bara ägarens fel om hunden beter sig så och det säger jag inte för att vara elak . Jag har själv hund och min hund blir likadan då jag lämnar honom själv och han inte fått springa av sig innan jag lämnar han.
Som sagt du missuppfattade det jag skrev så nästa gång läs noga igenom så slipper det bli missförstånd

malle sa...

anonym och fortfarande kan du inte stå för det du säger?

Anonym sa...

Håller med anonym.