måndag 2 juni 2008

Allvarligt

Imorn får vi kankse besök av mormor och morfar, tiiidigt tiidigt. Eftersom Tindra ska på dagis 10:30 och jag då ska hem och plugga, så måste de komma innan. Han lät lite skeptisk till den tidiga morgonen, men vi får väl se. Länge sen vi träffa dem nu. Tindra har de inte träffat på flera veckor tror jag. Sist de va hit sov hon redan.

Har skrivit ytterst lite nu och mailat över till mamma. Jag litar helt och fullt på att hon kan komma med någon bra idé så jag kan få det klart snart. Hoppas hon kan öppna dem bara, sist gick det inte.

Haft ett fruktansvärt löjligt bråk har jag hunnit ikväll också. Thony vill helt plötsligt behålla Tindras för små kläder. Först tog jag det som att han protestera mot att de skulle rensas undan, men det var att han ville behålla sina kläder. Trots att jag har minst 10 lådor här ute med en salig blandning... Varför har han inte sagt något tidigare? När jag fråga så var det jag som skulle ta hand om allt. Ja. Vi överreagerade nog bägge två. Men det är lugnt. Skönt att få vara arg klart.
Till saken hör även att jag inte gillar dubbelmoralen att han inte skickar tillbaka hennes för små kläder hit, som jag köpt, eller som hon ärvt efter Sanna.
... Samt att jag nog är den enda som faktiskt kan stå och peka på varenda plagg hon äger och säga varifrån det kommer.

Börjar vara dags att byta linser nu. Ser lite suddigt, så dehär sjunger nog på sista versen.

Förresten har jag skrivit klart dagisschemat nu. Ska lämna in de sista 6 veckorna imorn när jag lämnar Tindran där. Första gången någonsin tror jag det är som vi har schema så långt i förväg.

Nu ska jag gå och plocka ihop sandleksakerna.

Nytt på listan:
  • Klippa gräset. Fortast jävla möjligt. Det ser ut som en djungel på gården.

Inga kommentarer: