söndag 15 juni 2008

Underbara unge!

Ja, rubriken säger väl allt egentligen. Hon är så go min lilla flicka!
Jag gillar sånna här dagar.
Först när jag kom för att hämta henne sprang hon mot gungställningen "Titta mamma! Ser du vad högt jag kan gunga?" :P
Tur den är väl "förankrad" den där ställningen, på kalaset var det lite värre, där fick jag hejda henne i farten innan hon välte hela ställningen...
I bilen på väg till kalaset: "Jag gillar att vara på kalas. Vet du varför, mamma? Jo -för att jag tycker om att ge bort presenter!"
Mitt under kalaset så ramlade hon på gruset och slog sig, sen var det inte lika roligt längre. Ont gjorde det och mest ville hon till farmor och farfar för att visa upp sin tuta. Och ja, dum som jag är, så när jag tvättat såret på armbågen så meddelar jag att det blöder litegrann där. Ojojoj, så ont det genast började göra! Jag som har en syster som är/var precis likadan borde väl ha lärt mig vid dethär laget. Men hon var allt lite hård ändå, inget plåster skulle hon ha. Lite salva bara.

Senare under kvällen skedde något väldigt revolutionerande: hon sa "tigejtröja"! Hon kan alltså inte säga "r", men nu är det på g :)

En till kul grej. Någon gång under bilfärden började hon sjunga: "AIK, AIKåååå... Heja, heja AIK..."
Frågade om hon längta till att gå och se på hockey igen, men det gjorde hon inte. Det är så jobbigt att stå upp så länge, men hon vill sjunga ändå!

Inga kommentarer: