lördag 7 juni 2008

Tindra har förresten invigit Pippiklänningen hon fick i julklapp (!) av moster Alice idag :D
Gissa om jag vart glad när hon frågade specifikt efter den imorse. Jag tyckte dock egentligen hon borde använda något av de hon redan hade framme, men hon ville verkligen ha Pippiklänningen, så det fick gå. Jag har alltså tjatat och tiggt och bett om att hon ska ha den, gång på gång, men icket. Och innan hon fick den så stod den garanterat på hennes önskelista, alla kläder med Pippi och Hello Kitty älskas av min unge :P
Men, skönt att hon kommit ur den där neg-fasen.. sådär ett halvår senare. Och tur att hon inte vuxit ur den!


Det skulle vara himla praktiskt och framförallt skönt om man kunde välja de barnlösa stunderna mer konkret. Välja bort sånt som total cykelvägran (rädsla), gallskrik över utspilld Ramlösa och tjurig unge som vägrar gå. De bitarna kan jag gärna vara utan. Fast hon är gode söt ändå, som under den drygt timmes långa (3 km ca) promenaden med bråk och tjafs om att inte cykla, stannar upp och kramas med jämna mellanrum :D

Cykeldramat tror jag att jag löste när vi kom hem. Trilskades med skiftnyckeln och lyckades sänka sadeln åtminstone 5 cm. Hon vart då lugn och ville cykla. Lät henne stanna ute på framsidan och göra det medans jag fixa lunch, men hon stod mest och prata med en grannflicka. Så det blev nog inte så mycket cyklat ändå... Jag såg henne fara förbi fönstret en gång.

Inga kommentarer: