lördag 21 juni 2008

Idag har vi gått en (i Tindras värld) lång promenad, i regn, sol och åska.
Efter halva vägen börjar nån ung, mörk, (missbrukare?) prata med Tindra. Hon säger inte ett ord, utan tittar bara på mig. "Ja, men nästa gång du hälsa på mig" sa han tillslut och cyklade iväg.
Sen kom nästa och frågade om jag hade mobil, för han ville ha hjälp då han inte kom ihåg nr han skulle ringa själv, som stod i ett sms. Tror inte han var helt nykter.

Sen har vi grejat på ute på gården. Klippt, trimmat och krattat. Så nu är det.. så fint det kan bli.. just nu.. Måste fortfarande ut och hugga bort envisa spireastubbar.

Och sen kl. 14 har jag tjatat på Tindra om att plocka undan alla leksaker från igår. Nu har hon städat undan. Jag hade visst fel om lördagar. Hon kan vara tvärsöver ändå. Trots godis.
Ska bli skönt nu att gå en sväng och sen lägga isäng henne.

Inga kommentarer: