torsdag 2 september 2010

Barn?!

Fick nästan en chock då jag och T gick på Kapp Ahl igår. T såg en massa fina kläder på flickavdelningen vi först hamnade vid, som hon gärna hade velat ha. Men de var ju för små för henne, upp till stl 128. Så vi gick vidare bort till avdelningen upp till stl 170. Det var som att gå in i en helt annan butik! Det var dominerande svart, nitar och jeans. Snarare tonårskläder än barnkläder, om man jämför.
Nu är ju T stor för sin ålder, men sen när gör barn en sådan dramatisk förändring i klädstil från stl 128 till stl 134? Känns som något gått verkligt snett där.
Vi hittade förvisso ett par snygga jeans, som passade bra. Mycket bättre än de flesta jeans hon har och har haft, eftersom de har resår i midjan. (Annars glappar de oftast i midjan för henne.)
Vart även lite chockad över priserna. Helt plötsligt kostar hennes jeans lika mycket som mina. Och mina innehåller väl ungefär 3 gånger mer tyg. Galet!
Har inte tittat så mycket på de andra butikernas storbarnsavdelningar, så jag hoppas verkligen att de inte är likadana! Lär inte bli mycket mer barnkläder inköpta på Kapp Ahl för vår del. Lägger mitt hopp till HM, Åhléns, Cubus och Lindex nu.

Inga kommentarer: