söndag 26 september 2010

Låst

Jag känner nu att jag är i ett läge där jag inte kan göra någonting alls. Det jag gör kan bara leda till en sak: påverka saker och ting än mer negativt än vad det redan är. Spelar ingen roll hur goda avsikter jag har, eller hur objektiva synpunkter jag slänger in.
Allt jag gör är bara fel. Och när jag inte gör något, ja det borde ju vara bra då. Men så är det förstås inte heller. Utan det är bara så att givetvis ska det vara så.

Har ingen aning om hur jag ska kunna vända allt detta negativa till något positivt. Du gör det så svårt för mig.
Nu har det även nått till den punkten att jag vet inte om jag ens kan förstå längre. Det är så långt ifrån vad man kan förvänta sig.

Hur jag än försöker och anstränger mig, så blir det aldrig bra. Aldrig rätt. Och vrids bara till att jag gör något medvetet elakt eller otänkt. Vilket inte alls är tanken. Och inte alls är sanningen. Det spelar ingen roll egentligen, bara jag vet vad sanningen är bakom mina handlingar. Men det tycks inte spela någon roll nu.

1 kommentar:

Malin sa...

Låter verkligen inte som något avundsvärt läge...
Hoppas allt löser sig till det bästa snart!

Kram.