söndag 5 september 2010

Kort helg

Helgen bara flög förbi. Fredag hos mamma. Tacos till middag, i vanlig ordning. Men något ovanligt då jag tvingande T att smaka majs. Hon hävdade bestämt att hon inte tycker om, att hon minns det sedan hon smakat tidigare. Men jag påpekade att man faktiskt kan ändra sig och tycka om senare. Så hon fick ett litet majskorn, så skar hon den i två delar, för att inte behöva smaka så mycket. För att sen sitta och ösa upp sked efter sked med majs på sin tallrik! :) "Men det är inte för att jag tycker om det!" påpekade hon bestämt för mig och syster S. Sötungen!

Igår for jag med bussen in till Umeå. Hann shoppa en liten sväng innan jobbet. Ett par jeans och en sjal till mig samt ett hårband till T. Hoppas på att hinna kika mer på jeans till veckan, har kanske inte för lite iofs, men få som jag verkligen gillar.
Efter jobbet begav jag mig till S. Hennes J bjöd på våfflor med glass och sylt :) Sen gick vi ner och hyrde en film. En inte alls så bra sådan, jag tyckte den verkade som en bra "kompromiss", då vi inte har riktigt samma stil. Men den var bara.. tja, inte dålig direkt, men absolut inte så som jag trodde den skulle vara. Disaster movie var det iaf. Ingen höjdare, lite smårolig på sina ställen bara. Men på tok för överdriven, men ändå inte såpass överdriven att det kunde vara kul.

Idag har vi inte gjort något speciellt... Ungarna har väl mest vart ute och lekt. Och jag har sovit ett tag, eftersom jag jobbade natten fram emot 4 imorse. Och så pysslat på lite med bebissyster, som börjar bli så stor!! Går och babblar hela tiden. Mycket man inte förstår, men hon överraskade mig med att peka på äpple och banan i boken och försöka uttala dem rätt :)

Inga kommentarer: