fredag 17 september 2010

Yrhöna

Jag och T vaknade strax innan larmet ringde imorse. T tyckte hon hörde att det ringde på dörren, men det kunde ju inte stämma tyckte jag. Men jodå, strax efteråt hörde vi båda att någon knackade på, så vi rusade upp ur sängen. Där stod en taxi... Pratade med dem senast i måndags och kollade så att de visste att hon inte har skola på fredagar, jodå det visste de ju... Tydligen har de fel i ledningarna någonstans iaf :P
Hade familjerättsseminarium idag, det gillas! Men det kändes som att seminariet var på tok för kort för att gå igenom alla frågor vi hade fått till det. Och så dök det upp många "överkurs"-frågor, men de får vi ju förhoppningsvis dyka ner mer i en annan gång.

Hämtade T på fritids strax innan 18. Då for vi raka vägen in till stan för att köpa mat. Hon har tjatat några dagar om friterade räkor, så det blev det. En vuxenportion tyckte hon själv att hon skulle ha och så fick det bli. Till mig blev det som vanligt kyckling med cashewnötter, favoriten där. Men idag var den inte alls lika god som jag minns... Vi har iaf kvar båda två, Tindra orkade såklart inte äta en hel låda med friterade räkor och min mat från det stället räcker alltid till 2-3 portioner :) Så det blir att äta på söndag igen. Jobb över båda måltiderna imorgon.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur folk kan rösta på vissa partier. Försöker vara lite mer öppen, se det bra i alla... Men allvarligt, det finns bara fyra av de stora partierna som kan komma med något konkret. Det är S, V, MP och C. De har alla sina visioner och tankar om hur just de kan förbättra Sverige. KD och FP är mest luddiga, pratar om att växande människor är framtiden och att framtiden ska vara bra.... men aldrig om hur de ska nå dit! M är i en egen klass, eller Reinfeldt ska jag väl säga för att vara rättvis, han pratar om vad partiet har gjort, skryter om hur de tagit sig ur finanskrisen och vad gäller framtiden så har han en enda vision: skapa jobb. (Där skiljer det sig lite åt, Riedl tex har ju lite grymmare tankar, vill att alla ska tjäna sina pengar, inga bidrag och om man studerar ska man genom höjt fribelopp tvingas arbeta för sitt leverne.) Det jag egentligen ville ha fram var väl att jag inte kan förstå hur man röstar på någon som inte har någon konkret plan inför framtiden. "Vi vill göra det bättre, men vi vet inte hur", när det även finns de som säger "Såhär vill vi göra det bättre". Vi ska ju faktiskt rösta för framtiden! Inte för gårdagen, den har redan varit...

3 kommentarer:

Matilda Sandén sa...

Vilken fin blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? =)

Kram

Madde sa...

Håller med dig. Jag förstår inte riktigt hur folk som röstar på alliansen tänker, eller ja dom tänker på mindre skatt mer i plånboken och dom "normal" svenskar som röstar blir ju blåsta den dagen dom blir sjuka tex. Menar idag är jag inte sjuk men jag vill att OM jag någon gång blir det att det ska finnas något jag kan falla på. Men det alliansen vill är att ta bort sjukförsäkringar och sälja ut sjukhusen så vi får det som i USA.

matilda Sandén sa...

Säg till när du har lagt till mig, så lägger jag till dig =)