söndag 12 september 2010

Veckan som gått...

Vet inte varför jag inte har bloggat. Det har bara inte blivit av, helt enkelt, även fast viljan funnits där. Vi hade ju andra nollningsveckan nu, min barnlediga vecka. Så i tisdags blev vi bjudna på middag av nollorna. Det bjöds på sangría, lasagne och pannacotta.. och så tequila förstås! En riktigt trevlig kväll med bl.a. charader. Och ja, för att inte tala om "bords-leken", alla vi faddrar fick ett uppdrag under middagen (under tallriken). Mitt var att påpeka 3 ggr hur äcklig maten var :P Kändes ju lagom passande då det var lasagne... Nåja, nu var den inte äcklig förstås, men lasagne har aldrig varit någon favorit, förutom pappas! Men den var faktiskt ändå god för att vara just lasagne :)
Sen drog vi ut på Corona en sväng och efter det var vi några som drog på efterfest hos en klasskompis. Det var trevligt det med, men kanske lite väl länge då vi som var sist gick hem vid 6:30.... Nåja, man nollar ju bara en gång :P Och jag var faktiskt riktigt lugn på vår egen nollning!

I onsdags var det dags för lekarna vid dammen. Oj, så kul att se på! Jag var inte med på vår, men jag tror faktiskt jag föredrar att titta ändå. Man får allt det roliga, utan att bli blöt, kladdig, mjölig eller tvingas hiva i sig på tok för mycket sprit på alldeles för lite tid. (En av nollorna i vår grupp impade med att svepa en halv 7:a, inte många tjejer som fixar det!)

Nu håller jag på och röjer upp här för fullt. Allt med fjärrvärmen är ju klart nu, så senare ska jag få hjälp att flytta tillbaka alla möbler. Men innan det vill jag hinna röja undan, samt dammsuga och skura under/bakom soffan tex. Sen ville ju T också möblera om sitt rum, så jag funderar på om man skulle passa på nu när de ändå haft lös hennes bokhylla.. och då den inte heller går att ställa tillbaka där den stod pga rören som går där nu. Men där måste massor röjas! Jag spar det till sist iaf och tar alla andra rum före. Men snart blir det en liten paus i fixandet för att åka och träna! :) Hann aldrig igår då de ville ha mig på jobbet tidigare än planerat. (Jag tränar normalt sett minst 5 ggr/vecka, så känner det att jag ligger lite efter nu.)

Inga kommentarer: