söndag 1 juni 2008

Sommar?

Hektisk dag på jobbet idag. Första gången på länge som man fick komma in direkt i smeten nu. Var inte tomt mer än som mest 5 min i sträck före 20. Men sen vart det lugnt, så jag hoppas det ser okej ut för M imorn. Stackarn som ska städa allt griseri överallt...
Satt ute på lunchen. Hade redan läst alla två fredagens tidningar ändå, så jag satt mest och tittade på fåglarna, blomflugorna och gräset. Såg nog gode uttråkad ut, men skönt var det. Mulet igen såklart också. Solen smög ju fram bara lagom till jag skulle börja jobba :/ Så mina solplaner sket sig rätt hårt.
När jag satt där så slog det mig att det faktiskt ÄR sommar nu! Första juni idag, första dagen i första sommarmånaden. Och nog var det varmt ute! Så tänkte jag på hur lite jobbtider vi fått, mycket ensam tid fortfarande, trots att det är sommar. Tidigare har vi ju städat tillsammans på kvällen och inte haft vikarie för städet. Så insåg jag att det kommer bli en väldigt tråkig jobbsommar utan A. (Och utan E med för den delen, inser jag nu när jag skriver här.) Första sommaren nu sen jag började jobba som han inte kommer tillbaka.

Inga kommentarer: