fredag 20 augusti 2010

Fredag

Efter att T överraskat mig (för andra gången idag) med att ställa iordning bord och stolar ute på altanen blev det middag där. Plockade ihop det som rymdes på brickan och sen fick vi springa några vändor alla 3 för att få ut allt. Och så åt vi för första gången (någonsin?) på mina fina solros-tallrikar :) Köpte 4 billiga tallrikar i högstadiet någon gång och målade stora solrosor på, så jag vågar inte äta annat än tacos(tortillas egentligen) på dem, så inte målningarna skadas.
Sen drack vi hemmagjord juice till, på apelsiner, nektariner och clementiner. Lite surt, men gott!
Och på det lite kaffe, saft och Almondy kalastårta :)

Första överraskningen var att hon skulle städa hela lägenheten.. Men den förstörde jag genom att fråga. Så hon vart sur och sprang iväg ett tag, sen var det visst inget kul längre, eftersom jag visste.

Ska försöka plugga lite mer nu. Har inte hunnit mycket alls idag, pga det nyss nämnda bl.a. Och så tog det ju sin lilla tid att fixa maten.

Inga kommentarer: