tisdag 10 augusti 2010

Lättmjölk!

Vi kom hem från mamma ikväll. T ville gärna hinna leka lite med grannen, så hon stannade när jag for en snabbsväng på affären. Hade ju ingen mjölk hemma, då det som var kvar åkte med igår när vi for, i förebyggande, så den inte skulle bli dålig. Och där gapade kylarna tomma.... Lättmjölk var den enda som var kvar. Så det får väl duga. Aldrig druckit det i hela mitt liv! Men det får gå, för denhär gången... Hade jag bara haft ett standardpaket kvar kunde jag hällt över och lurat mig själv att det var riktig mjölk :P (När jag var i Tindras ålder bad jag mamma och pappa sluta köpa mellanmjölk och köpa standard, som farmor hade, som va godare. För att dagarna efter byta tillbaka.. osv.. osv.. Tror inte jag kände någon skillnad egentligen.) ....Men lättmjölk, går inte jämföra på samma planet. Möjligtvis om man blandar riktig mjölk med hälften vatten... Hua. Återstår att se hur vi tar oss igenom morgondagens frukost! :P

2 kommentarer:

Madde sa...

Lätt mjölk är inte gott alls, tyvärr är de ända substitutet för mjölk när man som jag är överkänslig mot laktos.

malle sa...

Va? Så lättmjölk funkar då? Det visste jag inte.