tisdag 24 augusti 2010

Taxi

Tindra åker taxi för första gången nu. Till skolan. Och som om jag inte redan nojjat nog över allt fix med taxi, fridids och förskola och allt som ska pusslas ihop, så kommer taxin sent! Två gånger hann jag ringa och efterlysa den innan den tillslut kom, 11 minuter sen. Så grymt irriterande.
"Blir det så ofta måste vi ju tidigarelägga hennes skjuts".. eh jaha, så den ska alltid vara minst 10 min sen då? Så hon ska stå där och vänta på att den kommer ca 7:45 istället och så kommer den tidigast 7:55? Eller vad? De kan väl ändå bara se till att hålla tiden?!
Försökte ringa skolan för att meddela, men inget svar. Tills jag ringde på fritids-mobilen, då hon förklarade att det varit frukost. Hann ju bli orolig att de skulle ha gått ut eller något, så T hade fått stå där ensam. Men det var ju ingen fara iaf :) Tur det! Så fritidsfröken skulle gå och kolla om hon redan hunnit komma nu när jag fått tag i någon och annars meddela skolfröken. Så då var det löst iaf.

Inga kommentarer: