söndag 22 augusti 2010

Läsatillsögonenblöder

Nu ger jag upp! För ikväll iaf. Har tragglat med den där dryga boken i några timmar sedan T somnat. Känner att det går lite för långsamt för att ge något att läsa mer just nu. Satsar på lite "Så länge vi båda andas" och sömn, fortast möjligt istället.
Den boken jag läser förresten, "Svensk associationsrätt i huvuddrag" heter den. Hade med den då jag vart inringd på jobbet idag, tänkte läsa på rasten. Var några på jobbet som kommenterade titeln på boken "i huvuddrag", och så är den på över 300 sidor! Kan inte annat än hålla med. Och jag tror faktiskt att de får med det mesta inom associationsrätten där. Vissa saker mååånga gånger "I aktiebolag gäller som huvudregel..." (minns ej slutet nu) har jag läst 3-4 gånger, än så länge. Har ju bara läst drygt halva boken än, så de hinner säkert klämma in meningen 4 gånger till. Sen lyckades jag ju låna en gammal bok, så vissa bitar får jag hoppa över, så jag inte råkar lära mig fel :P

1 kommentar:

Fejdan sa...

Åh, smulpaj! SÅKLART! Det hade jag inte en tanke på. Tack. :o)