måndag 30 augusti 2010

Måndag

Stressig förmiddag.. Ville inte riktigt vakna när larmet ringde, inte för att jag behövde stiga upp.. Men jag ville försöka få rätsida på dygnet igen eftersom det är skola i veckan, både för mig och lillan. Sen insåg jag att jag borde stanna hemma under förmiddagen, eftersom en YIT-snubbe skulle komma hit och kolla hur vi ska lösa tvättmaskinsskadorna.. Men jag resonerade som så att sist kom han inte då han sagt, så varför skulle han nu? Och har inte då jag rätt att ställa in en gång? Han har iaf inte hört av sig. Så jag gjorde ju rätt att fara på gymmet en sväng :) Men det var tungt, på ett underligt sätt, kan inte förstå varför. Men jag körde på iaf, pressade mig till min lägsta gräns som jag satt för träningen.
Nu har jag två maskiner igång i tvättstugan. En kvar att köra sen. Tjuvstartade 2 igårkväll då det var obokat från 21 :)

Det var för övrigt strålande sol och kändes tom lite varmt ute när jag for iväg imorse. Men sen när jag klev ut från gymmet öste regnet ner... Typiskt när jag skulle cykla hem, tog bussen dit för att hämta hem cykeln.

Nu ska jag bara få i mig lite Noka och förhoppningsvis hinna sätta igång sista maskinen innan det är dags att fara på Tindras skola för utvecklingssamtal/inskolningssamtal.

Senare i eftermiddag tänkte jag att vi kanske skulle baka den där päronchokladkakan som Fade lagt upp... :)

Och, och jag har äntligen fått studiemedlet beviljat! Vart en massa tjafs med CSN och antagligen några hundralappar på telefonräkningen för att ringa till dem.

2 kommentarer:

Madde sa...

Så drygt med csn :/ . Tur det blev beviljat i alla fall.

malle sa...

Jo verkligen.. Lovar hit och dit att det ska gå igenom. och så händer inget ändå.