tisdag 24 augusti 2010

Suck

Och vad hittar man några minuter senare? Om inte ännu mer skit från alliansen. Fast man kan väl å andra sidan inte förvänta sig annat heller.
Här är det främst Maud Olofsson (men även de andra) som "lockar" med halverad moms på restaurang-mat. En sänkning på 5,6 miljarder! Alltså.. Allvarligt, det skulle isf bli ytterligare 5,6 miljarder som staten inte får in. Hur har de egentligen tänkt finansiera det? Strängare regler för arbetslösa och sjuka? Än en gång... Eller varför inte sänkt studiebidrag? Här ska vi ju främja för arbeten, så då är det väl dumt att studera.
Nej, gud ändå... Det är lite skrattretande hur de håller på. Sen är det ju en sån uppenbar sak som bara skulle kunna komma från alliansen. Skulle gissa på att de andra är lite mer down-to-earth och förstår att restaurangbesök är något man unnar sig! Inte vardagsmat. Jag betalar så gärna den där momsen för att få ha leva i ett land med en fungerande välfärd!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Men... det kan skapa ca 8000 nya jobb, då resturangägarna har större svängrum, 8000 nya jobb innebär pengar in i genom skatt + att förmodligen ett gäng unga kanske kan lyckas skaffa sig det där första jobbet!
Jag säger inte att man ska rösta blått för det, men det är faktiskt så att sverige är det land som klarat sig bäst ur finanskrisen, hade det varit de rödgröna som propsar på bidrag för ett lika samhälle, snarare än att jobba för sina pengar, hade vi kanske inte ens haft råd att tänka i banor som kan skapa mer jobb, utan ännu mer besparingar på skola och vård. Jag är lika gammal som dig och vet hur hårt de röda dragit ner på allt (!) de senare åren, gjort sparprogram på varenda liten statlig avdelning. Kan inte påstå att dom gett det blå en bra grund att jobba utifrån precis. Jag tycker det är mer intressant att se vart de blå kan ta oss genom arbete!

/// 25årig ensamstående mor till två. I höst börjar jag läsa juridik på högskolan vilket jag är tacksam för att jag kan!