fredag 20 augusti 2010

Nu: träna!

Nu beger jag mig mot gymmet! Skjutsade T till farmor och farfar igår innan träningen, då hon helst ville dit istället för att titta på eller något. Så hon får skjuts hem av farmor som ska till stan i eftermiddag, så jag tänkte att jag passar på att träna idag med innan hon kommer hem. Sen får vi se hur det går imorgon, om hon går med på att följa med då eller inte. Vet inte vad som "hänt" med henne, förr kunde jag ju gå ut med hunden en snabbis, slänga sopor etc när hon va hemma själv. Men på senare tid, senaste 2 åren nu kanske, så har hon vägrat allt sånt. Även om jag bara ska gå med sopor i 3 min så ska hon med. Hon kanske sett något på tv? Eller hört något från någon kompis? Mardröm? Jag vet inte, hon säger inget om det heller, så det är väl kanske bara något hon fått för sig. Får hoppas bara att det växer bort snart :) (Dock har hon inga problem att va ute och leka med grannen själv, medans jag går med sopor..)

Sen måste jag försöka plugga mer. Igår läste jag ut boken jag höll på med, så nu är det 4 böcker kvar och 7 dagar, inklusive idag. Så det blir 1-2 dagar/bok. Bara att sätta igång :P Vet iaf vilken bok jag ska spara till sist, som jag vet att jag försökt traggla mig igenom, men som jag knappt förstår ett dugg av. Bäst så, så att den inte upptar tid från alla andra böcker som jag faktiskt får ut något av att läsa!

Och vi får då inte glömma att handla idag. T ville ha tacos, så vi har bjudit hem J på middag ikväll. Känns så onödigt att göra tacos till bara oss två, så då är det tur man har någon vän som ställer upp! ;) Handlade allt igår trodde jag, tills jag satt mig i bilen (efter affären stängt) och kom på att vi inte har några bröd! Svårt att äta tacos utan.. :P

Inga kommentarer: