torsdag 5 augusti 2010

Hemma

Idag tog T och jag en liten tripp ner till stranden. T plockade musslor och en sten. Och så badade vi fötterna i den iskalla fjorden. Trodde det skulle vara lite varmare, men det var väl allt regn och bristen på sol kanske. Tror det var varmare förra året då vi var där en månad senare.
Hade lite problem att hitta först. Körde längs vägen jag trodde ledde dit, mot Trondheim. Men sen började vi komma så långt utanför stan, så jag trodde det var fel. Så då for vi förbi syrran på jobbet och erkände att vi inte kunde hitta havet :P Visade sig att vi kört 200 meter för lite.

När vi kom tillbaka vände jag bilen ut mot utfarten, så vi inte skulle behöva backa hela vägen, och började packa lite smått. Skrev en lista också för att inte glömma något.
For vid femtiden, efter att syrran kommit hem från jobbet.
Då vi började hemresan kändes det bara så fel. Så konstigt. Har haft en riktigt bra semester där, trots allt regn. Enda gången solen kikade fram var ett par gånger, korta stunder, idag. Och det mest chokerande är väl att jag och A aldrig bråkade något. Alls. Annars klarar vi knappt en dag i samma hus :P Så oftast brukar det vara lite av en lättnad att få komma ifrån. Bort från den jobbiga syrran... :P Men det funkar ju inte riktigt så när hon inte är jobbig!
....Saknar min lillasyster ju!
(Sen insåg jag även att i höst borde vi nog kunna ta oss dit helt gratis, med buss. Tror jag iaf. Eller ja, åtminstone typ till riksgränsen. Hade jag aldrig tänkt på förut. Men så borde det vara.)

Inga kommentarer: