tisdag 24 augusti 2010

Tisdag

Idag är inte min dag. Distraktioner överallt.. Hela tiden. Och så är jag trött efter en väldigt konstig natt. Somnade sent, vaknade tidigt och hade den där vanliga paniken att vi försovit oss. Men det hade vi såklart inte, tror klockan var 6:45 då. Lyckades iaf somna om. Sen tänkte jag sova en stund efter jag skickat iväg T med taxin. Läste en stund först bara. När jag legat en liten stund började de borra igen, hos grannen bredvid. Men någonstans mellan borrningarna lyckades jag somna och sov genom ett par borrningar med. (De borrar för fjärrvärmegrejs, vilket tar ungefär 3 timmar per vägg/hål.)

Fixade även med dagisschemat, hon får ju gå kvar eftersom hon har ob-tider. Så innan middag ska hon flyttas över från fritids till dagis, de dagar det gäller. Och så fixat med lite mer jobb i Umeå. Ska iaf jobba ett pass nästa helg, då T får stanna hos mormor.
När jag ringde mamma först så var de på lassa. Syrran har gjort illa armen, inte bruten dock, men kunde visst göra lika ont som om den var det. Men jag vet inte hur länge hon måste gå med det där "gips"-bandaget. Hon ser iaf det positiva i det: mamma får spänna fast henne i bilen, för det kan hon inte göra själv :P

Ja, sen inte minst.. Så blev jag nästan påkörd på Kanalgatan idag. Var på väg över redan, en bil hade stannat, men så kom en bil i ytterfil och swishade förbi! Tror inte att han körde 50 km/h heller. Men som tur var så var det en företagsbil, som jag hann få namnet på och har sökt upp. Än har de dock inte lyckats klura ut vem som körde. Och jag ångrar litegrann att jag inte sköt fram cykeln längre så han kört på den iaf. Anledningen till att jag ringde upp dem direkt är bla att jag var livrädd för sånna dårar när T låg i vagn. Jag menar, tänk om det hade vart någon med en barnvagn istället! Barnvagnen hade i sånt fall stuckit ut så att han hade träffat den! Helt säkert. Skrämmande tanke. Så därför tycker jag den idioten förtjänar en rejäl utskällning!
Jag är iaf imponerad av hur trevliga arbetsledarna jag pratat med var. De var tacksamma och ville verkligen ta reda på vem som hade kört.

2 kommentarer:

Madde sa...

Fy va läskigt :-S . Tur de gick bra i alla fall.

malle sa...

Ja, men jag är mer orolig för att det händer igen. Och någon annan inte har lika tur..