tisdag 17 augusti 2010

Tankar

Jag hade många, långa tankar om att skriva detta inlägg. Det var tidigare ikväll. Nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha sagt, eller hur.
Rubriken skulle dock kunna vara som förra: "Less!". För det är jag, även i det här sammanhanget, som är något helt annat.
Less på att inte kunna ha någon tillit. Eller kanske less på att faktiskt ha det, men bli sviken gång på gång. För tyvärr är det ju faktiskt så, att man vet aldrig. (Med några ytterst få, välvalda undantag.)
Fast det vet väl inte jag, det kanske finns fler undantag för andra? Och det är det jobbiga kommer. Varför inte jag?

Och så fick jag nyligen en insikt. Tänkte tillbaka på en känsla/reaktion och insåg hur mycket det faktiskt låg bakom. Mer än jag trodde. Frågan är om det blir lättare att hantera nu när jag vet? Känns inte så. Känslan är kvar. Men jag kan lättare förstå den.

6 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du ska se de till den ljusa sidan allt du gått igenom har gjort den till den personen du är idag :) att lita på någon ska ta tid de ska förtjänas från båda hållen. alla blir svikna somliga mer än andra keep up the good spirit :) gräv inte ner dig de är inte värt de!

malle sa...

Tack så mycket för de värmande orden :)

Anonym sa...

inget att tacka för du verkade nere :) solen skiner iofs inte så varmt ute försökt hitta på något kul och tänk inte så mycket :D

malle sa...

Ja, inte är det varmt fast det är så soligt :/ Kul har jag inte tid för, måste plugga till tentan :S

Madde sa...

Förstår dig :( . Hoppas du får känna dig gladare snart.

malle sa...

tack! Känns lite bättre nu faktiskt :)