söndag 13 juli 2008

Befrielse

Ah, äntligen. Nu kan Tindran gå på toa helt själv! Toapappershållare monterad och klar, inom barnvänligt avstånd. Tidigare har vi haft papperet på väggen, för långt bort för korta barnarmar.
Så jäkla skönt!
Som jag ska njuta av att ligga kvar i sängen när hon stiger upp på tisdag morgon (min födelsedag dessutom, bra present) och jag får ligga kvar i sängen!
"När du fyller år ska jag ge dig den bästa presenten av alla och före alla andra" har hon ju sagt.
Nu vet jag inte hur det blir med det, men att hon torkar sig själv efter hon kissat på morgonen är nog så bra för mig :P

...Känns som jag borde få igen henne imorn dock, nu när hon vart lämnad redan i onsdags. Saknar.
Sen ska hon bort ännu mer, lär inte bli lätt. Men hon kommer få ha såå kul med mormor och Sanna :) Och skönt för henne att få lite ledigt från dagis. Har vi (hon) tur sen så blir hon ledig ytterligare en vecka sen... Får se vad pappan säger.
Lär inte sakna henne lite då, men får tänka att hon har det bra och att hon ju annars skulle vart på dagis så...

3 kommentarer:

Anonym sa...

*s* Sååå skönt, ja det är inte lätt för de små liven att nå rullen! Här lär jag ju även mina killar och har alltid gjort att även de kan torka av lite,,,*L*

Jisses, antar att du längtar olidligt nu då efter att fylla år, de är ju så goa de små. *L*

Ja, inte vill man vara ifrån dem för länge, men försök att njut medans tid är!

kramis,

malle sa...

Åh, men det är bra ju.. Det blir ju alltid lite kvar ändå, så bäst att torka :)
Jo, det blir en dag att njuta av dotterns (och övrig familj o släkts) sällskap, sen får hon stanna där nere.. ska försöka njuta och ta vara på barnledigheten dock! :)

kram!

Anonym sa...

Ang. bloggkommentar: Robin han blir 4 år på nyårsafton, käck dag eller hur? Min äldsta son fyller 24 på julafton,,,så jag är duktig på att pricka in högtidsdagarna...