onsdag 23 juli 2008

Loookiing good!

Oh, jag är så nöjd med dagens snabba shoppingsväng!
For på Hemtex för att handla upp födelsedagspengen.. och jag tror faktiskt Berta har rätt, det är alltid rea där! Tur för mig, som fick råd med precis allt jag behövde... och en ny gardin till Tindra :D
Den var förvisso aningen kort, men ser såå fräscht ut! Somrigt och fint. Ska fixa lite bättre med blommorna i fönstret så blir det nog riktigt bra.
Imorn ska jag ta tag i lite annat också, slita ner de där som hänger i taket. Var fint från början, men nu har det hasat ner endel, på alla de sätt och ser bara hemskt ut. Hon har tom själv bett mig ta ner dem, ett antal gånger nu.. haha. Fast jag tror det snarare handlar om att hon vill leka :)

Sen var det mest bara grejer till badrummet.
Litegrann att fixa med där imorn också.
Som synes är gardinen en aning lång,
både på bredd och längd.
Bredden är numer avklippt. Klippde den
på plats för att få exakt rätt :P Blev väl en halvmeter kortare åtminstone.
Ska kapas nästan på mitten rätt ner, för Berta har rätt, den är på tok för långt ner. Förutom att den tar upp mer än halva fönstret, så tar den ju över halva badrummet också.
Och bara för att få allting helt bra ska jag fanimej stryka duschdraperiet imorn!

Så imorn:
  1. klippa gardin klart +sy (köpa tråd innan!)
  2. köpa ny gardin och klippa + sy, om det går åt helvete, vilket är mkt stor risk.
  3. stryka klart gardin och stryka draperi.. och stryka pärlplatta!
  4. leta igenom dammsugaren efter Tindras "spets"skosnöre
  5. mäta vardagsrumsfönstret riktigt ordentligt noga.
  6. och ja... :)
Och innan allt det där ska jag hiva ett antal koppar kaffe, efter morgonpromenaden.
...Men för att vara mer realistisk så lär jag kanske hinna halva 1:a punkten.

Inga kommentarer: