fredag 25 juli 2008

Igår...

Fullt upp hela dagen. Hann ju knappt blogga ens. Minns inte om det blev något på morgonen?
Sen satte jag mig iaf och sydde gardinen till badrummet. Bara att få maskinen att samarbeta tog väl 1 timme åtminstone. Att sy gick desto fortare sen.
Efter det iväg mot sjukhuset tvärt, slut p-piller snart, så jag tänkte kolla hur de hade med "Drop-in" på mödravårds. Det hade de inte. Alls. Första efter sommaren 26:e augusti. Åkte upp ändå för att boka tid tänkte jag och möts av en kvinna som stressat erbjuder 5 minuter för att fixa receptet åt mig :D Lite tur eller?! Sen ska man ju fixa det där innan sommaren fick jag höra.

Var ner på söder en sväng innan också, beställde lastgaller till bilen, som kommer in idag. Och så till pappa. Fick läckaget i evakueringen fixat och så fixade jag även till skuffen för hunden. Dammsög och la dit mattan från pappas gamla vectra, som var för liten! (Dock 1 dm för lång andra ledden.) Fick lov att skarva ihop lite på kanterna med mina tillfälliga Ikeadörrmattor som jag hade där lite provisoriskt innan.

Köpte nytt tyg till gardin till vardagsrummet, en vit korg till badrumnmet (så nu är det RIKTIGT snyggt därinne.. nästan), lite öl, lite cider... osv.
Sen bjöds det på middag med jordgubbar och grädde sen till efterrätt.. Hos pappa :) Snuskigt gott!
Jag fick anstränga mig för att ta mig upp och iväg mot Bergsbyn efter det. Spelade discgolf med M, J och J. Första gången på 5-6 år som jag spela, började riktigt jävla dåligt.. Men kul var det iaf! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Spanar förbi