tisdag 1 juli 2008

Sommar och sol?

Idag trotsar vi vädret. Eftersom det började så soligt och fint tyckte jag vi kunde passa på att äta middag ute. Tindra ville ju det igår, så nu blev det picknick-middag ute på gräset. När vi var nästan klara började det regna. Jag sa att vi sitter väl kvar ändå, det regnar ju bara så lite och hon höll med. Så började det ösa ner.. :P Då gav vi upp och gick in.

En halvtimme senare kom Tindra till mig och sa att nu går vi på affären. Det regnade ju bara lite och jag hade ju lovat henne en ny vattenpistol, så visst.
Nästan halvvägs till affären börjar det regna mer, men vi fortsätter. Jag hade ju lovat.
...Men till slut gav jag upp. Tindra protesterade inte heller. Hon var genomblöt redan när vi kom hem. Hon hade lite svårt att hålla sig nära mig, under paraply ;P

Inga kommentarer: