lördag 26 juli 2008

Igår

Nån gång efter 17 var jag framme i Piteå. Förfestade med en del kända, fler okända på Klubbgärdet, nån kände nån som, som kände nån som bodde där, så där var vi :P
Taxi in till stan vid 22 någon gång. Såhär i efterhand tror jag faktiskt det går fortare att gå än att åka den sträckan. Inne på området hängde vi mestadels på en krog där, snacka skit och drack lite till.. Och träffa en del annat känt folk. Hehe, roligast var ändå P's hälsningsfras, men den skriver jag inte ut här.
Drog oss rätt tidigt mot stora scen, för Takida.. Fick plågas igenom halva Håkan Hellström, med drygt en halvtimmes extralåtar... eh? Något skrattretande må jag säga.
Alice mådde illa och gick iväg, vart vet jag inte in och ut ur området typ.. Och sen "hem", till bilen.
Sen var allt mest ett helvete, fast bra på samma gång. De var väl inte riktigt lika bra som de vart, men bra för det. Och jag var ju inte lite nöjd heller över att Pålle (basisten) kände igen mig, även om det är en självklarhet att han bör göra det ;)
Helvetet utgjordes av alla idioter som tryckte på bakifrån.. Var inte ett fåtal gånger jag trodde att jag skulle svimma, snarare tiotal. Riktigt läskigt. Och så är jag sjukt blå(röd)slagen lite överallt från kravallstaketet.

Efter 2, dvs efter åtminstone 1,5h av att ha blivit mosad, gav jag upp.. Så fort de spelat klart och fick hjälp över och ut. Gick till bilen och nog tog det väl närmare en halvtimme innan jag verkligen kunde andas på riktigt. Värre har jag nog aldrig vart med om.

Inga kommentarer: